Uitgever Publicarto wil van het merk MT, dat staat voor Management Team, een echt multimediaal platform maken. Na de lancering van MT magazine in 2016, de website mt.be en de wekelijkse nieuwsbrieven in 2017, social media en de MT-shop in 2018, is het nu de beurt aan MT-TV.
De eerste uitzending is voorzien op 25 april op Kanaal Z. In elke aflevering, die telkens een kwartier zal duren, worden de speerpunten van een stad belicht inclusief een bezoek aan de bedrijven en organisaties die hier een bijdrage aan leveren. Hoe wordt er bijvoorbeeld omgegaan met thema’s als innovatie en duurzaamheid? Wat voor invloed heeft dit op de bedrijven die er zijn gevestigd?
Elke maand volgt een nieuwe aflevering die wordt ingevuld door andere steden en andere bedrijven. Er wordt een aangename verdeling voorzien tussen redactionele content en diverse publireportages. De spits wordt op 25 april afgebeten met de stad Gent.
Het multimediaal platform van MT wordt niet gebruikt voor herhaling van dezelfde content. Elk kanaal krijgt een eigen invulling met specifieke content afgestemd op de doelgroep. Zo ook voor MT-TV dat de bestaande platformen dus zal versterken met een unieke en interessante koppeling tussen beleidsmakers en ondernemers.
Naar goede gewoonte bij MT worden ook de publireportages professioneel aangepakt, waar de focus zal liggen op correcte en verrijkende content waar de kijker iets aan heeft.
MT wordt gemaakt voor CEO’s en zaakvoerders in Vlaanderen en Brussel. Het doel van MT: de leiders van vandaag en morgen inspireren met nieuwe ideeën en inzichten. Betere leiders maken immers een betere wereld.